Testimonial: Comosie

Nog enkele weken kan je in de Hasseltse stationsomgeving eten, drinken, shoppen en jezelf laten verwennen in een van de tijdelijke concept stores. #Bamstat is het project van één van onze klanten, Comosie. Met het concept van hippe pop-ups om langdurig leegstaande panden een nieuwe invulling te geven, zette Comosie eerder al succesvol voet aan de grond in Genk en Maastricht. Maar wat doet Comosie nu precies?

“Dat weten we zelf ook niet.” Christiaan Kastrop valt met de deur in huis als we hem die vraag stellen. Het bedrijf van Christiaan, zijn echtgenote Leen Thys en journalist Christophe De Schauvre noemt zichzelf een ‘creatieve katalysator’. Klinkt moeilijk, maar eigenlijk duidt het exact aan waar ze voor staan. Comosie staat de creatieve economie bij, maar lanceert ook zelf boeiende concepten, meestal gericht op design, mode en creativiteit. Denk aan Limblog Design Tour, Temporama in Maastricht, en nu dus #Bamstat. Comosie is een fris en heerlijk eigenzinnig bedrijf in de Limburgse creatieve sector, zoveel is duidelijk. En Verhalen Vertalen helpt maar al te graag om die creatieve boodschap over te brengen naar een anderstalig publiek.

In goede handen
“Comosie richt zich op de Euregio en dat maakt talen natuurlijk heel belangrijk. Voor de vertalingen van onze teksten naar het Frans, Engels en Duits, doen we steeds een beroep op Verhalen Vertalen. De vertalers van Verhalen Vertalen leveren tekstueel goed werk en dat appreciëren we. Maar, en dat is voor ons minstens zo belangrijk, we worden ook altijd vlot geholpen. Comosie werkt vaak op snelheid, dus het is prettig samenwerken met mensen die daarin meekunnen. Wanneer je een tekst aanlevert, krijg je altijd snel een bevestiging van de voorziene leveringstermijn. Opdrachten worden meteen opgepikt en dat geeft ons gemoedsrust. Je weet als klant dat je tekst in goeden handen is, en dat je later een mooi vertaalde versie terugkrijgt die helemaal weergeeft wat we voor ogen hadden.”